Home > Nieuws > Onderzoek Saxion

Onderzoek Saxion

Vorig jaar hebben studenten van Saxion ons geholpen met een onderzoek naar beschikbare daken in Deventer en met een eerste opzet van een marketingplan. Dit jaar is dit onderzoek verder gegaan, met een nieuwe groep van 8 studenten. Hun opdracht was een marketingstrategie te ontwikkelen, waarmee wij de doelgroep Deventernaren van tussen de 25 en 55 jaar zouden kunnen bereiken en kunnen betrekken bij onze projecten.  

Uit het onderzoek blijkt dat mensen in de doelgroep duurzaamheid belangrijk vinden, maar vaak praktische drempels ervaren. Denk bijvoorbeeld aan een druk gezinsleven, beperkte kennis over investeren of twijfels over het rendement. Tegelijkertijd biedt Zonnedaken DEC juist veel kansen: het is lokaal, betrouwbaar, financieel aantrekkelijk en maatschappelijk relevant. 

 Vooral waardevol voor Zonnedaken DEC zijn de interviews met andere collega coöperaties. Hoe doen zij het en hoe komen zij aan leden. Belangrijk is de nieuwsbrief zo breed mogelijk te verspreiden (stuur door!!) en ludieke acties zoals een pizza party. Ook hebben zij een enquête verspreid onder leden en potentiële leden. Hieruit volgen een aantal concrete aanbevelingen. Zoals  meer zichtbaarheid op plekken waar deze doelgroep vaak komt zoals scholen en sportverenigingen en het actiever inzetten van sociale media, persoonlijke verhalen van investeerders en heldere communicatie over opbrengsten en impact. Als het project is afgerond, hebben wij een concreet marketing- en communicatieplan en een Instagram en Facebook pagina.

Arman, Babette, Bart, Britt, Lynn, Lynn, Thom en Rose, bedankt voor jullie bijdrage!!   

← Terug
To top